Search This Blog

Monday, November 3, 2008

The Office Again

Er dan zomaar alweer een item over mijn werk. Dit is een fenomeen dat wij nuchtere Hollanders niet kennen, op het werk tenminste. Normaal gesproken blijft dit onder de rivieren en al helemaal niet erboven. Zie hiernaast een aantal van mijn collegas verkleedt voor Halloween. Ze zijn er echt serieus in en kunnen hun werk gewoon doen zonder in lachen uit te barsten. Ik rolde zowat van mijn stoel af toen ik Erik De Noorman voorbij zag komen, inclusief baard, zwaard en 2 hoornige helm. Ik nog denken "en dat voor een volwassen kerel met 2 kinderen" toen er een vent als vrouw verkleedt, inclusief nep boobs, voorbij kwam en zich voorstelde als miss Etienne; met zo'n naam en uit Quebec komende, kun je dat natuurlijk verwachten. Wellicht kan dit voor mij onder het kopje cultuurschok. De verdere dag ben ik mij blijven verbazen. Men loopt de hele ochtend een beetje te paraderen, totdat er 's middags pizzas gebracht worden ("boas betoalt" op zijn Hollands :-) ). Niemand kijkt er vreemd van op; eerder tegen mij "volgend jaar jij ook verkleden he!!!". Trek mijn wooden shoes wel aan met Volendammer pakje en Marco kan niet meer stuk; of beter nog: ik neem die dag vrij, maak er een lang weekend van. Aan de andere kant (waar heb ik die meer gehoord) is het traditie in Canada dus misschien bedenk ik mij nog wel, en ben ik eens een keer geen cultuurbarbaar. Maar zoals met zoveel dingen; alleen het leuke pik je op en het vervelende probeer je links te laten liggen, hetgeen meestal toch niet lukt.

1 comment:

Focus2Go said...

Je was toch verkleed als down-to-earth-Dutchman?