Search This Blog

Thursday, November 13, 2008

Edmonton Oilers

Vandaag naar mijn eerste hockey game geweest, samen met Steve. Ik had de kaartjes gewonnen met een loterij op kantoor, en Steve is een huge fan, dus wij naar de Rexall Place. De Edmonton Oilers versus Toronto Maple Leafs. Vreselijk gaaf. De verschillende fans zitten gemixed op de tribune, gezellig een biertje te drinken. Uiteraard is er verbale rivaliteit maar daar blijft het dan ook bij. En geen bromsnor te bekennen, wel een verademing t.o.v. de politiemacht die nodig is om een voetbal wedstrijd in goede banen te leiden. Lijkt een beetje op het veldhockey denk ik. Dus daar zat Marco in zijn Wayne Gretzky jersey met nummer 99 op zijn rug, burger in de ene hand en een gezond waterje in de andere. Dit was mijn eerste Canadase hamburger en ik moet zeggen: hij smaakte goed en was niet vet, dat viel ernstig mee dus. Want daarom eet ik die dingen niet, veel te vet. Helaas hebben de Toronto Maple Leafs gewonnen. Als het straks lekker vriest dan ga ik ook de schaatsen eens onderbinden en tegen zo'n puck aanmeppen. Lijkt mij leuk. Overigens kost het goedkoopste icehockey-kaartje tijdens Vancouver 2010 $750. Met andere woorden, het gaat niet meer om de sport maar om de zgn. "Beste spelen allertijden", zelfde trend als bij de zomerspelen. De sporter is in mijn optiek dus alleen maar bijzaak geworden.

No comments: