Search This Blog

Tuesday, March 24, 2009

Automotive madness

Hier een paar links naar uitwassen in de automotive industry. Ook motorcycles blijven niet achter, hoewel minder gek als die supertrucks.
Over the top pickups: www.f650supertruck.com
Cool motorcycle: DeathManMotorCycle kinda like Bones (She's cute too)
De aftermarket voor autos/motoren/trucks is enorm hier in Alberta. Het is een beetje zoals je op de TV ziet (American Chopper, Overhauling e.d.). In NL is dat de vervanmijnbedshow; hier kom je het bijna dagelijks tegen. Gepimpte en opgeleukte auto's en trucks. Een standaard truck, zoals ik heb, is eigenlijk not done. Hij moet op zijn minst geleveled (af fabriek is de voorzijde iets lager dan achterzijde) en 2 inch verhoogd worden. Nagenoeg elke vent hier is truck-crazy, menige dame trouwens ook, en nu met de merger van Suncor en Petro Canada is de benzine voorziening voor de komende 100 jaar gegarandeerd, big reserves up north. Dus knorren maar met die trucks en aanverwante artikelen. Deze merger geeft ons ook hoop dat het gauw gedaan is met de recessie hier. Dat is toch wel een voordeel van het leven in een land met commodities (olie, gas, goud e.d.). De bijl gaat er met een noodgang in maar ik verwacht dat het nu weer snel naar boven gaat. We'll see what happens. In ieder geval een enigzins positief bericht, right.

2 comments:

Anonymous said...

is je motorrijbewijs daar ook nog geldig ?

Marco Schriek said...

Nope heb ik moeten inleveren. En de motorwereld is hier een heel andere dan in NL/Europa. Wat ik gehoord heb is dat bikers hier het lowlive segment zijn. En daar wil je als geciviliseerde Europeaan niet bij horen. Als iemand zijn uit Europa meegenomen Harley na 2 bezoeken aan een motorevent verkoopt, dan weet ik genoeg en degene in kwestie trouwens ook. Trouwens de wegen zijn hier zo slecht, erg veel potholes, dat het rijden op een motor hier geen pretje is. En ik ga die events niet nachecken, ik geloof het wel.