Search This Blog

Monday, March 30, 2009

CISC Alberta Awards 2009

Canadian Institute of Steel Construction. Zeg maar de Canadeze Staalbouw Vereniging. Zij hadden op 26 maart de uitreiking van de awards in de diverse categorieën. En ik heb de uitnodiging daarvoor geaccepteerd, moet hier tenslotte ook weer een netwerk gaan opbouwen. Was een leuke avond. Strak georganiseerd rondom een supper voor 620 mensen. En dat is een heleboel. Dus eten, 2 prijzen uitreiken, weer eten, 2 prijzen uitreiken en na/tijdens de koffie de laatste prijs. Je zit aan grote ronde tafels met een man/vrouw of 10 en ik heb mij prima vermaakt met Suzelle en Anna. Alleen die dankbetuigingen van de winnaars komen mij na 2 keer toch wel de neusgaten uit. En maar klappen voor al die belangrijke sponsors en gasten; "give them another round". We probeerden te raden wie de winnaars zouden worden, 0 punten gescoord; bijna niemand heeft het goed geraden. Ik kreeg de indruk dat men de oren wel erg naar de diverse sponsoren heeft laten hangen. Laten we het er maar vanuit gaan dat dat toeval is. Wel erg leuk en leerzaam was de voordracht van een ingenieur van Arup, Cormac Deavy, die het Vogelnestje in Beijing heeft mede ontworpen. Als je dan ziet hoe dat ding in elkaar gelast is en er staat een persoon bij als referentie dan zie je hoe erorm groot en bulky die constructie is. Leuk om te zien dat de basis super eenvoudig is, in plattegrond circels en rechte lijnen als tangenten die door het 3d karakter dan weer erg ingewikkeld lijken, niet dus. Maar wel erg mooi. 46500 ton staal is er in verwerkt. Dat zijn nog eens projectjes, right.

No comments: