Search This Blog

Tuesday, September 16, 2008

What? No Gas?

Begin zo langzamerhand ingeburgerd te raken, SIN number definitief, Credit Card (wat moet je zonder hier) en en rekening bij TD Canada Trust Bank. Heb nog geen credit rating, snap ook nog niet hoe je die moet opbouwen. Van verschillende kanten het advies gekregen om bij de aankoop van een auto een aanbetaling te doen en de rest te laten financieren, dat zou goed zijn voor je credit rating. We zullen het allemaal geen meemaken. Afgelopen zondag een beetje rond gereden rondom Edmonton, toch zo'n 200 km gereden. Dan merk je pas hoe groot een weids het hier is. Van Edmonton naar Jasper is het ca. 350 km. Dat rijden ze gewoon even op en neer in een weekeinde, zonder met de ogen te knipperen, en dat terwijl de benzine hier inmiddels toch ook al $1.37 (ca 90 euro cent) is, New Foundland zelfs $1.66 :-) En die benzinetanken zijn hier behoorlijk groot. Maandag stond er een foto in krant "What? no gas?" En ik maar zo'n joekel van een truck willen hebben, ga mij toch nog maar eens achter mijn oor krabben. Op het werk is het nog niet zo druk, maar dat zal wel de stilte voor de storm zijn denk ik. Moet nog een hoop procedures te weten zien te komen. Ze laten je een beetje zwemmen, dat is wel OK dan leer je het snelst. Wellicht ga ik volgende week op voor mijn rijbewijs.

3 comments:

Focus2Go said...
This comment has been removed by the author.
Focus2Go said...
This comment has been removed by the author.
Focus2Go said...

credit rating: leuk is dat, dus als je aanbetaalt en dan op afbetaling verder gaat, heb je een hoge credit rating, maar wat als je cash betaalt dan, dan zou die rating toch 0% moeten zijn? Dan zou je de verklaring hebben van de hypotheek crisis ... een heleboel mensen met een zeer hoge credit rating, want ze hebben alles op afbetaling en hoe meer hoe beter want dan komt die 100% vanzelf wel inzicht (ben je wel bijna failliet, maar goed). Ik zal het verkeerd begrijpen...

Tja Marco, daar kom ik nu ook even niet uit, Groet