Search This Blog

Monday, September 22, 2008

First Edmonton Bike Ride

Afgelopen zondag mijn eerste bike ride in Edmonton gemaakt. Geloof het of niet, je kan hier perfect mountain biken. Langs en rondom de North Saskatchewan River die dwars door Edmonton loopt. Het is een prachtig gebied dat je niet zou verwachten hier. Men zegt dat er 600 km fietspaden langs lopen. Dat moeten we dus maar een gaan onderzoeken. En ja uiteraard ben ik weer eens op mijn plaat gegaan (niemand heeft het gezien :-) ), echter na mijn ervaringen met een boom in Frankrijk ben ik een stuk voorzichtiger geworden. Wil niet nog eens een fiets afschrijven, in het gunstigste geval. Op de foto van links naar rechts mijn collegas Mark, Kelly en Al; achter de camera staat Joe (dat je het maar even weet). Fietsen hier in de stad is even wennen, op de weg fietsen is zo saai dus nemen ze alle trappen, stoepen en dergelijke maar even mee in de fietstocht en het verbazingwekkende is dat alle voetgangers netjes aan de kant gaan en je nog vriendelijk en lachend gedag zeggen als er zo'n stel dwazen voorbij komt, terwijl ik het niet zo netjes vind dat je op de stoep fietst en allerlei rare capriolen uithaalt; uiteraard reed ondergetekende netjes op de weg, waar het hoort. Aan het einde van de rit, ca 2 uur fietsen, was ik echt compleet kapot van dat heuveltje op en heuveltje af. Moet weer conditie gaan opbouwen. Volgende week zondag gaan we op een skihelling fietsen/afdalen. Dat is de laatste mogelijkheid om te fietsen, want het winter(!!!)seizoen komt er aan. :-)

1 comment:

Anonymous said...

foto: eindelijk bewijs dat je er echt bent