Search This Blog

Thursday, September 4, 2008

Work Permit

Om 12:11, 2 september 2008, Nederlandse bodem verlaten, om 15:53 Europese bodem verlaten en om 17:22. nog steeds 2 september 2008, touch down in Canada (alles in lokale tijden). Helaas moest ik bij de immigratie afdeling lang wachten, het was er druk met Indiers. helaas voor hen ging het niet lukken, wat mij toch enigzins zenuwachtig maakte. Die immigratie officers kijken gemeen, zijn niet vriendelijk in het begin; echter al je je zaakjes op orde hebt dan is er geen vuiltje aan de lucht. Ik was er in 5 minuten doorheen en had mijn work permit op zak. Ik werd opgewacht door Anke die mij bij de Villa Maria bracht alwaar Maria klaarsond met soep, toast en koffie. Inmiddels heb ik mij Social Insurance Number, Alberta Health Care Card, een Bank account en een Canadase credit kaart. Vandaag ga ik bij een huis kijken wat ik kan gaan huren met een optie tot kopen, dit alles weer dankzij Jutta. Alles gaat van een behoorlijk leien dakje tot nu toe. Heb alleen wat problemen om het tijdsverschil weg te werken, vannacht om 4 uur wakker geworden.

6 comments:

Anonymous said...

Marc, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Vanavond eerste feestje?

Anonymous said...

Villa maria:Only a 3 minute drive to the west edmonton mall,

leuk voor Emma.

Unknown said...

He hoi Marco, heerlijk zo'n blog, ben je ver weg maar door communicatiemiddelen van vandaag de dag toch ook dichtbij! Fijn te horen dat alles goed verloopt, vooral de douane! Toch altijd 'sharky moment'....ENJOY en ik blijf je blog volgen, warme groet, jacomine

Focus2Go said...

Klinkt goed allemaal!!

Henk_Agnes said...

Hallo Marco!
Dat is nog eens fijn; op dezelfde dag uit Nederland vertrekken en op dezelfde dag in Canada aankomen! Je hebt zo een dag langer van je mooie leven kunnen genieten!
Nou, niet alleen jij maar ook de fles wijn is goed aangekomen! Heel erg bedankt ervoor! De fles staat in de koelkast goed koud te worden. De verwachtingen zijn hoog gespannen......Wanneer wij de fles open trekken om van de heerlijke wijn te mogen genieten, zullen wij aan je denken!
Mocht je je vrouw spreken, doe haar de warme groeten van ons. Zeg maar tegen haar dat wij op de foto van de BBQ wachten.
Groetjes, Henk en Agnes Schoeman

Anonymous said...

Marco, het is fijn te horen dat het allemaal lekker gaat!
Wat een gave bak heb je gekocht, zou er zo een in willen rijden, daar over die rustige wegen.
He, hou je taai, Joke komt er over een tijdje ook aan met Emma en huisraad.

Goodluck
and lots of greetings!

Oldenburger from Almere.