Search This Blog

Wednesday, September 10, 2008

First days

Zo de eerste 3 dagen zitten erop. Ik moet mij aanpassen aan Steve, inmiddels een collega bij wie ik een kamer huur, en hij begint al om 7 uur 's ochtends en ik ook dus, dan zij we om 17:00 al weer thuis en toch 9 uur gewerkt. Maak nu dus al overuren. Het is een relaxte werkomgeving, but the job needs to be done. De procedures die een projekt doorloopt zijn nogal wat anders dan ik gewend ben. Eerst het model opbouwen, dan checken, vervolgens verbindingen maken, dan weer checken, en make the drawings shopready for approval. Alles bij elkaar een langer proces.
De taal gaat ook goed, soms denk ik al in het Engels; dat gaat dus de goede kant op. Alhoewel ik soms ook vreselijk over mijn eigen tong kan struikelen. Ik heb het gevoel dat mijn uitspraak met de dag beter wordt.
Binnenkort ga ik met Anke, die voor mij naar een geschikt huis aan het zoeken is, kijken bij een gloednieuwe woning in Leduc, iets ten zuiden van Edmonton. Iets van 30 min. rijden dus dat is OK.

1 comment:

Anonymous said...

Ha die Marco. Droom je al in het Canadees? Fijn te horen dat het zo lekker gaat. Hebben jullie daar een grote kantine of ga je er tussen de middag even lekker tussen uit? Hoeveel collega's heb je eigenlijk? Heb Joke geadviseerd om de honden maar alvast vooruit te sturen. Komen vanzelf van de lopende band rollen in Edmonton. Goed idee? Kan je lekker Nederlands tegen praten (en een beetje Grieks).
Tot horens weer.