Search This Blog

Friday, April 17, 2009

Pennystock

Sinds deze week ben ik actief op de Canadeze en Amerikaanse stockmarkets. En ik moet zeggen dat bevalt goed. Moet nog een hoop leren, maar ik luister goed naar Dave en Peter, zeer ervaren beleggers en doe er dan mijn voordeel mee. Ik was heel huiverig maar als je een bepaalde strategie ontwikkeld en je zelf een doel stelt, en die krijg je alleen maar door te doen en af en toe op de platte bek te gaan, dan kan je zeer goed geld verdienen. Zodanig zelfs dat je zou kunnen stoppen met werken. Peter bv. heeft als doel gemiddeld $2000 per week te maken ("I'm getting greedy") en ziet zichzelf al op een zeilboot vanuit Vancouver naar Auckland zeilen, en ik zie dat volgend jaar gebeuren. Mijn doel is wat bescheidener, $2000 per maand om de autos en utility-bills te betalen. Deze week is al meer dan de helft daarvan gedaan, dus dat gaat goed. Een andere strategy is om in pennystocks ($0.005 tot $0.50) te beleggen en te verkopen bij een verdubbeling. Ik heb nu belegd in "African Copper ($0.05)" en in "Brazilian Diamonds ($0.005)". Het leuke is dat je meteen een sell-order kunt maken zodat de verkoop automatisch gaat. Benieuwd of dat volgende week wat oplevert. Ik moet tenslotte de terugloop in uren en dus verdiensten goedmaken, en er is straks geld voor een aantal leuke toys op onze acreage. Op het werk is het nog niet zo druk dus kan ik dat mooi tegelijkertijd doen. Pretty effective, right.

No comments: