Search This Blog

Thursday, April 30, 2009

Benzinedoppen

Klein detail, maar moet ik toch even kwijt. Onze auto's hebben geen afsluitbare benzinedoppen. Kennelijk is men hier niet bang dat er iets ingegooid wordt of dat je tank wordt leeg gehaald. Bij die van mij is dat toch de moeite, 136 liter indien net afgetankt.
Ik had een min of meer lollige post willen schrijven maar na de gebeurtenissen vandaag in Nederland staat mijn hoofd daar niet zo naar. Tot voor een jaar of 10 heb ik op Koninginnedag om een of andere reden, de klant heeft altijd voorrang (was mijn devies toendertijd), gewerkt. De laatste jaren hebben we het wat aangenamer doorgebracht op het 5 Mei Plein samen met Luuc en Anita, de nodige biertjes en dan altijd eindigent met een BBQ met de nodige alcohol en een hoop lol en lachen. Voor ons was het al niet meer zo, toch een nadeel van emigreren, en ik heb Koninginnedag toch wel een beetje gemist. Hier in Canada merk je er niets van, zijn er ook niet naar op zoek geweest. Het was altijd een zeer aangename dag en die is nu door 1 dwaas om zeep geholpen, en het zou mij niet verbazen als dat weer zo'n idioot is die op proefverlof was, en dan ga je je toch afvragen wie hier de idioot is. Of is dat te slecht gedacht?

2 comments:

Anita said...

Het was stil zonder jullie Joke en Marco. Nu hebben wij het verder ook niet opgezocht. Zeker na het gebeurde was daar de behoefte ook niet meer aan.

Groet
Anita

Focus2Go said...

Een 1-mans actie was het en deze dader is in de nacht van 30-4 op 1-5 overleden. Gerechtigheid? Ik heb daar een gemengd gevoel over: hij is niet berecht of het zou nu heel indirect moeten zijn.

Tja, wat waren dat een fantastische Koninginnedagen! Dat virtuele touwtje tussen Duikerlaan en Jupiterhof, want hoe moesten we anders onze huisjes weer terug vinden. Dat soort herinneringen zijn voor eeuwig en worden door ons allemaal gekoesterd.

Groet, Luuc