Search This Blog

Saturday, April 25, 2009

Taxes and more

Vanochtend, inderdaad op een zaterdag, mijn Income Tax afgehandeld bij de HR-Block. Kan je zonder afspraak binnenlopen en het moet voor 30 april. Als je denkt dat dat gerund wordt door originele Canadezen dan heb je het mis. Het merendeel van het personeel is Pakistaans en/of Indiaas. Eigenlijk heb ik geen Canadees daar zien rondlopen. En de verstaanbaarheid van het Engels van die gasten is uitermate slecht. Die Aziaten rollen vreselijk met hun tong en dan vooral erg veel nadruk op de letter l, zo af en toe kan je daar geen touw aan vastknopen. But anyways, I have an $1062 Income Tax Return. Da's mooi meegenomen, right.
Daarna ben ik nog even een kleding winkel ingelopen. Normaal gesproken niet mijn favoriete bezigheid, kost mij altijd vreselijk veel moeite om een passende broek te vinden. Hier in Edmonton (Canada?) echter niet. Kennelijk heb ik een Canadees postuur. Ik weet inmiddels precies mijn maat, en elke broek met maat Wx30, die ik uit het rek trek, past; korte pootjes hè.
Nu we het toch over de multiculti samenleving hebben. Echt alle landen en continenten zijn hier vertegenwoordigd en ze kunnen allemaal door 1 deur heen, voor zover ik dat tot nu toe heb kunnen vaststellen. Misschien is mijn bril nog steeds te roze maar voorlopig is het wel zo. Wie er af en toe wel van langs krijgen in de kranten zijn die gasten die hier op een WorkPermit ( :-) ) zijn. Hoewel ik dat de laatste maanden niet al te veel meer heb gelezen. En Canada was Canada niet geweest zonder immigranten, er komen nog steeds ca. 260000 immigranten legaal naar Canada. Men is er alom van overtuigd dat het binnen niet al te lange tijd weer gaat boomen, het zal alleen veel gecontroleerder gaan. Zeggen ze...

1 comment:

Mara said...

Laten we het hopen, want ik wil er met een workpermit naar toe!
Succes met het nieuwe huis overigens.