Search This Blog

Friday, April 17, 2009

Ironic, right!

Als je niet zo hard hoeft te werken dan kan je nog eens een paar dingen overdenken. En inderdaad dat doe ik nogal eens. 1.5 uur per dag is behoorlijk korter en ik moet zeggen dat bevalt mij uitstekend. Heb ik tijd om onze plannen te ontwikkelen, een hypotheekje aan te vragen en mijn beleggingen in de gaten te houden. Investments only on the short term; watch, decide, buy and quickly sell is daar in mijn motto. Sommige stocks zijn net jojo's, als je dan op het goede moment koopt en als de jojo weer omhoog gaat, hopla je winst pakken. Doe je dat een paar keer per week dan moet dat leuk geld opleveren en dan hoef je niet zoveel meer te werken en wij moeten straks toch een quad, een Toro en een chainsaw (leuk filmpje) kopen voor onze acreage.
Maar daar gaat deze post niet over. Toen ik deze baan vorig jaar vond ging het mij om de industriële projecten die M&D by the bucketload in opdracht had. Nog geen 4 maanden na mijn start was dat nagenoeg tot null gereduceert en zijn we weer volop op de commerciële markt bezig werk binnen te halen. Niet dat dat verkeerde projecten zijn, baseball stadiums in Omaha en Atlanta, retractable roof voor de Marlins, energy plants in NewYork, maar ik vind juist die industriële projecten uitermate uitdagend en leuk om te doen. En dat vind ik ironisch, ga je voor de worst die ze voor je neus houden en als het leuk begint te worden eten ze hem zelf op, the bastards. Maar ik ben wel weer een heel eind mijzelf geworden hier. The stress has gone and I'll always find my own way, that much I know.
Er is overigens wel een groot nadeel aan Canada, fietsen is hier een lastige aangelegenheid en ik weiger toch echt om op de highway te gaan fietsen met al die eikels in die truckjes. :-) Maar gelukkig heb ik Schwalbe Marathon XR banden onder mijn Storck liggen en die heb je nodig hier met de superkwaliteit van de Canadeze wegen.

2 comments:

Anonymous said...

Marco, denk je nog wel eens aan die heerlijk knerpende schelpenpaadjes en die lekker gladde asphalt en beton paden? Niet te vergeten die prachtige UMO fiets paden miles to go! Geen eikels in truckies maar eikels op scooters en brommers!

Marco, probeer eens wat Nederlands durf en inzicht te tonen, lanceer een plan voor mooie DBL's (Dutch Bike Lanes!!)
Kweet zeker dat er wel wat Dutchies zijn die hier op willen biken!

gr

wolter
(mijn Santos, gaat nog als de gekken!) Fiets nog steeds met een big smile! jullie hadden gelijk!

Marco Schriek said...

Dacht dat ik durf genoeg heb getoond het afgelopen jaar! :-)