Search This Blog

Sunday, May 31, 2009

Dak eraf.

Emma had een goed idee vandaag, althans dat dachten wij. Laten wij een lekker stukje gaan rijden met het dak eraf. Kwam goed uit want ik moest nog wat bij Victor afleveren. Dus het dak eraf, 8 boutjes los, een paar klemmen open zetten, elektra en water los en hopla eraf dat ding. De voorste 2 delen zijn er zo af, het achterste deel echter is behoorlijk zwaar en kostte toch nog wat moeite. Alles bij elkaar zo'n 10 minuten werk. Hondjes erin en rijden maar. In de stad merk je het niet zo, maar erbuiten merkten wij dat het behoorlijk aan het waaien was en dat was niet prettig. Zo hard dat we maar even naar huis terug gereden zijn om hoodies te gaan halen. In een open Jeep op de snelweg is behoorlijk onaangenaam, weten wij nu. Zeg maar gerust, steenkoud. Ik heb dan ook maar de verwarming vol aangezet om nog enigszins warme benen te krijgen. Joke zat achterin te vernikkelen, die heb ik halverwege maar voorin laten gaan zitten, zat ik te blauwbekken op de achterbank. Emma had nergens last van, klopt die is nog jong en dan merk je dat allemaal niet zo, en was lekker aan het sturen. Voor de terugweg zijn we maar via rural Alberta gereden, bij maximaal 60 km/h is het nog redelijk te doen; bij hogere snelheden wordt het weer zeer onaangenaam. Wat mij betreft was dit de eerste en meteen ook de laatste keer met zonder dak.

No comments: