Search This Blog

Saturday, May 9, 2009

Realtors

Een week of 2 geleden toen het duidelijk werd dat wij niet zelf konden gaan bouwen, zijn we naar huizen gaan zoeken om te bekijken. In mijn onschuld dacht ik er goed aan te doen eerst zelf het huis te gaan bekijken en dan Victor er op los te laten als wij een bod wilden gaan uitbrengen, dit om zijn tijd niet te verdoen. Zo gezegd, zo gedaan afgelopen donderdag. Krijg ik vrijdag een telefoontje van de verkopende makelaar dat hij daar niet zo blij mee was, tijdens de rondleiding had ik hem gezegd dat wij onze eigen realtor zouden inbrengen, mocht het tot een bod komen. "I invest 2-3 hours showing you the house/property and the only thing he does is write out an offer, and I don't like to split the dollars". Nu is het zo dat de commissie in de verkoopprijs zit, een percentage tot $100000 en een percentage over de rest. Neem je je eigen makelaar niet mee, dan "works the realtor both ends" en strijkt dus de volledige commisie op. Neemt de kopende partij een makelaar mee dan moet de commissie verdeeld worden. Sommige makelaars gaan dus alleen maar voor de dollars, en zijn dus niet zo blij met een 2e makelaar, en verliezen dan dus ons belang uit het oog. En dat is slecht voor mijn dollars. Maar vandaag hebben wij het volgens het boekje gedaan, en nu maar hopen that we can nail this deal down on our terms!!

1 comment:

Focus2Go said...

Deze ziet er prettiger uit dan de vorige, als ik zo de foto's bekijk. En dat poolbiljart moeten ze maar laten staan ... Succes met de aankoop, deze kon het wel eens worden, of ik moet me vergissen.

Gr L