Search This Blog

Tuesday, February 3, 2009

I'm healthy

Vandaag getest voor cholesterol en diabetes, jaarlijks terugkerend initiatief van het bedrijf om het algehele gezondheidsniveau van het bedrijf in kaart te brengen. Overigens alles op vrijwillige basis. En ik heb geen zin om mijn kop in het zand te steken en vervolgens tegen een probleem aan te lopen. En ik wil natuurlijk weten of mijn eetgewoontes iets uit maken en helpen. Dat doet het dus. Alles is OK, zelfs mijn bloeddruk, 130/80, is gezien de omstandigheden waarin we ons nu bevinden buitengewoon. Cholesterol niveau van 3.8 is voor mij toch wel erg goed. En het is constant gebleven over de laatste 2 jaar, dat is nog mooier. Omstandigheden? Het gaat op dit moment even niet zo lekker hier in Canada, Alberta en bij M&D/Waiward. De eerste ontslagen zijn al gevallen. We blijven echter een positieve kijk op de dingen houden en roeien met de riemen die we hebben/krijgen. Zoals Monty Python al heel lang geleden zei: "Always look at the bright side of live" en een andere dooddoener "No Pain, No Gain". Het zal allemaal wel ergens goed voor zijn. En als je terug kijkt dan was de economie natuurlijk een beetje aan het overkoken. Ik heb alleen de signalen niet herkent en daar hoef je geen econoom voor te zijn. Had het onze beslissing beinvloedt? Waarschijnlijk niet. De contracten voor het bouwen van die olieinstallaties waren in april/mei 2008 getekend. En nog geen half jaar later zijn ze gewoonweg eenzijdig in de prullemand gegooid. Dat heeft niemand zien aankomen. En nu zit iedereen op de rokende puinhopen. En nu maar wachten totdat de prijs van een barrel of oil terugveert naar $75. Dat gaat alles weer in gang gezet worden, hopen we maar met z'n allen.
Posted by Picasa

No comments: