Search This Blog

Sunday, February 1, 2009

Sauerkraut mit wurst.

Afgelopen vrijdag stond ik een bordje Sauerkraut mit Wurst, kliekje van de dag ervoor, op te warmen voor de lunch. Op een gegeven moment komt de Kroaat Von binnenlopen met zijn neus in de lucht. "Sauerkraut" zegt hij en kijkt vragend om zich heen. Ja zeg ik "Tastes very good". Hij werd helemaal lyrisch toen hij stond te vertellen hoe zijn moeder dat maakte. Helemaal vers met van allerlei, zelf geslacht, vlees erin, kan niet meer herinneren wat allemaal. Maar het water liep hem in de mond en mij trouwens ook. Hij was helemaal zielig toen hij mededeelde dat z'n moeder het niet meer maakte omdat het zoveel werk was. "Tell your mother I will come too" probeerde ik nog. Of het gaat helpen zal wel niet. Maar je weet nooit hoe en waar een balletje gaat rollen. Ik heb mijn bordje Sauerkraut mit Wurst maar gauw opgesmikkeld; nodeloos te zeggen dat het errug lekker was.

No comments: