Search This Blog

Saturday, February 21, 2009

Haring met ui

Dat mis ik echt. Ik at dat toch wel 1x per week. En ik vind het zoooo lekker. Als ik weer eens in Nederland ben is dat een van de eerste dingen die ik ga doen. Lekker een harinkje met ui eten. Liefst bij het Centraal Station in Amsterdam. Daar heb ik de beste herrineringen aan deze Hollandse lekkernij. Laatst stond ik daar over te klagen bij Tanya, een Oekrainse collega. Het blijkt dat ze dat in de Oekraine ook eten, rauwe haring met ui. Of dat hetzelfde is als in NL betwijfel ik. Maar ze had het over vaatjes, dus dat komt aardig in de buurt denk ik. Er moet hier een Russische winkel zijn die dit verkoopt. Toch maar eens even naar op zoek gaan. Misschien is het wel binnen handbereik en weet ik het niet. Als je een Canadees vertelt dat je rauwe vis met ui eet dan kijkt hij/zij je aan alsof ze het in Vancouver horen donderen. Ik zeg dan maar dat Sushi ook rauwe vis kan zijn met smaakjes. Dan is het perpectief ineens toch iets anders.

3 comments:

Joke Oldenburger said...

Ja dat hadden ze vanmiddag bij het Silver Skate Festival moeten hebben. Een misser..........of toch niet?

Anonymous said...

Weet je welke haringen ook heel erg lekker zijn, van de ikea maar dan in potjes in dille saus. Niet zo lekker als de echte hollandse nieuwe maar absoluut niet vies en aangezien de ikea bij jullie in de buurt zit. Wie weet hebben ze ook een food afdeling.
Smuls ze, Annemieke.

Anonymous said...

Grappig stukje over het verband tussen haring eten en artsen die het dan rustig hebben:

Quote:
ARTSEN WERKLOOS NA KOMST NIEUWE HARING

http://gelkinghe.web-log.nl/gelkinghe/2007/06/artsen_werkloos.html