Search This Blog

Thursday, February 26, 2009

Bloody Cold

Ik dacht dat we het een beetje gehad hadden met de echte koude. Helaas, vanochtend toen ik de hondjes ging uitlaten was het -28. Gelukkig was er weinig wind, maar toch voelde het als -40. Berekoud dus. Het blijft nog een paar dagen zo. Helaas is het in de ochtend al vrij licht. Als het donker is dan is het net alsof je in een scifi-stad rijdt. Met rokende putdeksels enzo. Ik vind dat erg cool en geniet daarvan. Een hele andere ervaring dan de stranden in Brazilie of Spanje. Voordeel van wonen in de kou is dat je het in de zomer snel lekker warm hebt en dat de temperaturen ook niet zo hoog hoeven te zijn om het lekker aangenaam te hebben. De kou conserveert je ook beter zal ik maar zeggen, altans dat hoop ik.
De winter is ook in Canada een beetje van slag volgens de ingewijden, is ook laat begonnen en beleeft nu al zijn tweede echt koude periode. En het gaat veel sneeuwen de komende dagen dus misschien wel een Witte Pasen i.p.v. een Witte Kerst. Weer eens wat anders, en dat maakt onze move ook zo leuk en interessant. Ik heb bij mijzelf gemerkt dat ik een veel positievere kijk op het leven heb gekregen en dat was ook de inzet van het geheel. Niet consolideren maar innoveren zal ik maar zeggen. En dat op deze leeftijd, je bent nooit te oud om iets nieuws en anders te proberen; what can you lose? Je wordt er beter en completer van. Ik voel mij er echt super bij. Enige nadeel is dat ik die HBO-Informatica opleiding heb moeten opgeven. Daar baal ik echt van. But you can't have it all.

No comments: