Search This Blog

Friday, October 3, 2008

Autovirus

Jarenlang heb ik er geen last van gehad, ja zelfs tegen geageerd, maar het is weer helemaal terug: het autovirus. Grote veranderingen doen soms rare dingen met mensen. Of is het altijd latent aanwezig geweest en heeft het verstand, voor zover aanwezig natuurlijk, al die jaren de boventoon gevoerd. Ik denk het wel. Als ik bedenk wat voor een auto, hier noemt men de Jeep Wrangler een truck, ik heb gekocht dan is bovenstaand zeker waar. Ik schaam mij er niet voor, ik noem dit, met die verfoeibare nederlandese term, voor het gemak maar inburgeren. Trucks en grote autos is echt iets van Alberta. Er worden hier zelfs meer trucks dan ooit verkocht, ook die met die immens grote motoren, V10 en V12. En ik moet zeggen ik val er voor. En waarschijnlijk staat er binnen niet al te lange tijd zelfs een voor de deur. Zelfs de benzine prijzen zijn hiet iets gezakt, in mei nog $1.25 nu al gezien voor $1.17 (op 4 october 2008: $1.15) alhoewel dit voor 1 dag $1.38 is geweest. En nu de dooddoener; ik ben hier, nu nog, in mijn eentje en moet toch wat om het hand hebben. Dus morgen ga ik naar Jasper, zo'n 350 km verder op, dan ca. 100 km over de Icefields Parkway, linksaf richting Red Deer en dan door de binnenlanden terug naar Edmonton. In Jasper overnachten in een logcabin met uitzicht op de Athabaska River. Volgens mij wordt dit een swell weekend, alleen jammer dat ik het alleen doe. Op verkenning zal ik maar zeggen.

1 comment:

Focus2Go said...

Nog effe Marco en dan is de fam. Schriek wel weer redelijk compleet ...