Search This Blog

Friday, October 10, 2008

Calgary

Dit weekeinde ga ik naar Calgary, waar ik ben uitgenodigd door Steve zijn ouders om Thanksgiving te vieren, met een groot turkey dinner op zondag. Dat lijkt mij erg leuk. Ik heb besloten, toen ik in Canada aankwam, om elke uitnodiging om iets te doen aan te nemen. Ik zal wel moeten anders blijf ik maar alleenig in mijn 1tje op mijn kamer zitten. Moet toch Edmonton en Canada leren kennen. Tot nu toe lukt mij dat aardig. Fietsen, darten (Andy Fordham zal verbleken bij het aanschouwen van mijn dartkunsten), en allerlei activiteiten vanuit M&D. Misschien gaan wij wel eens een, voor mij zeker, gruwelijke hike maken naar de top van Mount Robson. Dat schijnt een hele ervaring op zich te zijn, erg inspannend, maar het uitzicht en de natuur schijnen grandioos te zijn. Dus dat ga ik doen, in de lente van volgend jaar. Als de kou weg is. Vanochtend voor het eerst mijn remote start gebruikt. Dat is een coole uitvinding, gewoon 2x op een knopje drukken vanuit je warme bedje en de auto start buiten, dan is ie lekker warm als je gaat rijden. Super. Er zitten zelfs bandenspanningsmeters op mijn Jeepje. :-)

Calgary: Ik heb mijn Jeepje direct onder de Calcary tower geparkeerd, hopen de dat die 68000 ton aan gewicht niet naar beneden zou komen, is gelukkig niet gebeurt. Toen ik die parkeer garage inreed schrok ik wel even, de vrije ruimte onder de betonbalken was zo klein dat ik dacht dat ik het dak er afreed. Maar dat viel mee ik had nog zo'n 20 cm over. Ik heb overigens een fantastich Thanksgiving gehad. Er stond een turkey van een kilo of 8 op tafel, groot en erg lekker. Heb nog een soortement van cowboy, Les be his name, ontmoet uit Saskatchewan. Als je van rust houdt moet je daar heen gaan. Er woont nagenoeg niemand, ongelogen kort geleden is daar, in Val Marie, een huis op een grote lap grond in clusief een Dodge truck (weet niet hoe oud) verkocht voor, en blijf nu vooral op je stoel zitten, $5000,00. En nee dit is geen tikfaudt. Ook het hotel staat er te koop. Dus als je nog een hotel/restaurant/bar wilt beginnen, dit is je kans. Navraag leert dat je er toch een behoorlijk bestaan mee kunt opbouwen. Ik denk dat ik er met kerst een heen rij, is maar 9 uur rijden vanuit Edmonton.

4 comments:

jan said...

he hallo,

ik denk ik zal eens kijken waar hij is gebleven, leuk om te lezen zo die verhalen lijkt me wel even wennen om zulke hoeveelheden staal onder je neus te krijgen om uit te tekenen.

succes daar

groeten

jan van Essen

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Just to tell the deference this is a dude with a legal drivers license. LOL

(Nu de juiste link)

gr,
Gregor