Search This Blog

Thursday, October 16, 2008

Pfffffffoe....2 (I'm Fucked)

Het rijbewijs blijkt een addertje onder het gras te hebben. Ik heb een learner-rijbewijs (class 7), wat betekent dat ik alleen mag rijden in het bijzijn van iemand die zijn echte (class 5) rijbewijs heeft. Dat valt effe zwaar tegen. Bijkomend nadeel is dat de verzekerings premie van mijn brikkie nogal wat omhoog gaat. (Wat het rijbewijs betreft kan je beter Duitser of Belg zijn, dan kan je het zo inwisselen). Ik dacht dat ik even een afspraak voor de roadtest kon gaan maken. Maar nee hoor, ook hier bureaucratie, ik moest mijn NL rijbewijs inleveren, dat wordt opgestuurd naar de autoriteiten van Alberta (echt waar), die gaan beoordelen of ik de roadtest wel mag doen en of mijn rijbewijs echt is, dan krijg ik een schrijven dat ik een afspraak kan/mag maken voor een roadtest en als die goed verloopt dan krijg ik mijn class 5 Alberta rijbewijs. En dat alles natuurlijk zo snel mogelijk, inderdaad 6-8 weken. **** **** ****. Kan niet anders dan het uitzitten. Wordt vervolgd.......

No comments: