Search This Blog

Monday, October 6, 2008

Weer terug

Zo ik ben weer terug uit de Rockies. Prachtige tocht om te rijden, Jeep reist zeer comfortabel. Zondag zonder enig probleem 660 km gereden, stapte nog redelijk fit uit. Later op de avond had ik toch wel een erg duf hoofd, ben dus maar vroeg de koets ingedoken. Dany, een oud collega die ik in NL nog regelmatig sprak, mailde mij het volgende: "Je bent de rest van de leven op vakantie". Daar kan ik mij wel in vinden en geeft aardig weer hoe ik mij dit weekeinde gevoeld heb. Het valt mij op dat de Canadees veel met zijn omgeving bezig is en die omgeving ook gebruikt om zich te ontspannen. Ik blijf ze vriendelijk vinden in het verkeer, hoewel ze hier zelf vinden dan de Canadezen onbeschoft rijden. Neem dan maar eens een kijkje in NL, huur een auto en ga een stukje rijden; daarna spreken we elkaar weer. Het is hier inderdaad op de wegen niet druk, dat is echt een verademing. Stopborden zijn hier een verhaal apart. De Canadees stopt bij elk stopbord, ook al staat dat ding in "the bloody middle of nowhere" of zie in de verste verte niets aankomen, ze stoppen. En daar waakt onze vriend de Mountie over, een "rolling stop" en hopsakee daar is de bon. Is mij gelukkig nog niet over komen. Overigens heb ik mijn Jeepje BUM gedoopt; mail mij maar als je denkt te weten waar dat de afkorting van is, over een poosje maak ik het dan wel bekend. het is een niet al te nette afkorting, maar dat zijn jullie wel van mij gewent. Kreeg vandaag ook mijn rijbewijs, learner, binnen. Mens ik lijk wel een gringo, ik weet zeker dat ik mij die ochtend geschoren heb, je zou het niet zeggen. Het ding is van allerlei relieven, watermerken en wat dies meer zij voorzien om fraude te voorkomen, neem ik aan. Binnen is binnen.

3 comments:

Unknown said...

Hey Marco, pas een beetje op met het plaatsen van al deze documenten joh.

Euh de afkorting..
Beaver Under My dash? LOL

Focus2Go said...

Dat jij met zo'n boeventronie bent toegelaten, door een keuring bent gekomen, douane doorgekomen bent, überhaupt aangenomen bent, een auto hebt kunnen kopen, je rijbewijs op kon halen, mensen je recht in de ogen aankijken, boodschappen kan doen zonder dat je opgepakt wordt, dat Interpol, CIA, enz. ze je nog steeds niet gevonden hebben .... Al met al een groot raadsel ... BUM ... ook een raadsel ... ben ik nog niet uit.

See yah, L

Anonymous said...

Tja, Google en de geheime dienst zal je nu wel gevonden hebben met die afkortingen (CIA, Interpol, BUMD)...

Prachtige foto's Marco. Mooi die gele bomen tussen al dat groen.

Groetjes, Apo