Search This Blog

Saturday, October 4, 2008

Op weg naar de Rockies

Zomaar op een zaterdag op weg naar Jasper in de Rockies. Dat had ik mij ruim een jaar geleden ook niet kunnen voorstellen. Dat het zo snel al zou kunnen en dan ook nog met mijn eigen auto. De rit naar Jasper duurde ca. 5 uur (380 km) maar het was een wwar genoegen om na Edson zomaar in de verte de Rockies te zien opdoemen. Na nog een uurtje had ik ze vol in beeld en zat ik mij te realiseren dat er best wel wat mensen jaloers zijn. De snel weg van Edmonton naar Jasper is voor het grroste deel, tot mijn verbazing, 4 baans. Hele stukken rijdt je gewoon alleen, voor niemand te zien en achter ook niet. Dan ben ik zo blij met onze stap. Rust en ruimte het is echt waar. Ben hier nu een maand en nu al wil ik niet meer terug, maar ja ik heb dan ook nog geen tegenvallers gehad.
20:24 Net even naar Jasper geweest. Ik ben net op tijd deze week. Volgende week is alles dicht i.v.m. het einde van het zomerseizoen. Ik neem aan dat het winterseizoen dan gaat beginnen. Toen ik terug reed, over de Icefields Parkway, was het donker en met donker bedoel ik donker.Even mijn lichten uitgedaan. Je zie nul komma nada. Bij een heldere hemel moet het helemaal prachtig zijn, zonder strooilicht.

1 comment:

Anonymous said...

je bent voor de rest van je leven op vakantie.