Search This Blog

Saturday, January 24, 2009

Container

Mijn versie van de aankomst van onze container is qua start even iets anders. Wij waren iets te laat opgestaan en ik was net met de hondjes aan het lopen toen ik ineens de container om de hoek zag komen. Ik wenkte de chauffeur, Gilbert naar later bleek, waar hij naar toe moest. Het was toen pas 08:25, en hij zou om 09:00 komen. Dus ik naar binnen streetsen alwaar Joke nog onder de de douche stond (overigens heb ik nu even een frans keyboard en daar kan ik dus niets op vinden; ik zoek de dubbele quote, dan maar in hoofdletters) HIJ IS ER AL. Gauw de honden en poes in de slaapkamer, verwarming laag want alle deuren staan wagewijd open. Gilbert is een alleraardigste Canadees die aan 1 stuk door loopt te praten en zeer veel belangstelling heeft voor waar je vandaan komt en waar je werkt. Hij is helemaal leip van Herman Brood and his Wild Romance, had hij een keer in Amsterdam gezien. Toen ik hem vertelde dat Herman heeft proberen te vliegen, was hij helemaal in shock. Maar zijn muziek en kunst waren en bleven super. Onze autos vond hij geweldig, hij kroop meteen onder de Jeep om te kijken wat zich daar nou allemaal weer bevond. Trail Rated zei ik tegen hem toen hij vastgesteld had dat er dubbele schokbrekers onder zaten. We hadden het weer mee, lekker zonnetje en net even boven nul. Aangenaam na al die steenkoude dagen. Ik werd aan het werk gezet met de bingolijst (doosnummers noteren), bleek later dat we dozen hadden die al een keer of 3 gebruikt waren; veel dubbele nummers dus. Maar we zijn er uit gekomen. Om 12:00 was het leed alweer geleden. Na het in elkaar zetten van een aantal dingen waren ze om een uur of 1 alweer vertrokken. En nu maar uitpakken.

No comments: