Search This Blog

Tuesday, January 6, 2009

Rush en Pink Floyd

Het is vreemd wat muziek met je doet. Al jaren luister ik met heel erg veel genoegen naar Rush en Pink Floyd. In mijn ogen is er niet beter. Uiteraard heb ik ook zo mijn favoriete tracks. Comfortably Numb en Echoes als de echte toppers van Pink Floyd. Rush is moeilijker, die hebben op ca 19 studio albums geen enkel slecht nummer geproduceerd. Als ik zou moeten kiezen worden dat Faithless, 2112... nee dat lukt niet. Deze mannen zijn van een andere planeet, Neo. Ongeevenaard en sinds 1974 in dezelfde samenstelling. Maar het vreemde is dat bij sommige nummers ik het echt bijna niet meer droog kan houden, die raken dan een snaar. Ongetwijfeld mede door de emotionele tijd ik momenteel doormaak, des te meer naarmate de hereniging nadert. En beide bands kunnen het live waarmaken. Luister en kijk (ongeevenaarde lichtshow) vooral naar de dvd Pulse van Pink Floyd en en geniet van de Rush Snakes & Arrows dvd uit 2008. You won't be disapointed. Op dit moment luister ik ze niet meer in de auto, de weg moet helder zichtbaar blijven, eh. En ik moet de emotionele rollercoaster een beetje in bedwang houden, misschien laat ik het ooit nog wel eens helemaal lopen. Maar dat zit niet in het beestje, tenzij hij volledig en helemaal alleen is, misschien. Rush en Pink Floyd, beide relatief laat ontdekt maar helemaal voor mij.

1 comment:

Anonymous said...

Rush ken ik nog niet maar ik zal er eens naar gaan luisteren. Met Pink Floyd ga ik uiteraard helemaal met jou mee maar dat weet je!
Fantastisch!

Anita