Search This Blog

Saturday, January 24, 2009

Tropics (Vraagteken)

Soms val je hier van de ene verbazing in de andere. Gisteravond waren we boodschappen aan het doen, ik moest een nieuwe bureaustoel hebben. De winkel waar we hem kochten bood aan om de stoel, toch wel zwaar, voor ons in de truck te zetten. Das mooi dacht ik. Komt er een jochie aanlopen in een korte broek en een t-shirtje, echt waar. Ik nog vragen ARE YOU SURE, hij zegt vol overtuiging YES. Hij sjouwt de stoel naar de auto, toch 200 meter lopen, bij een temperatuur van MINUS 25. Knettergek die gozer. En wij stom verbaasd dat iemand met dit weer a) in een korte broek loopt en b) en dan nog zomaar naar buiten loopt ook. En hij kwam uit een of ander tropisch land. Beats me!!
Zo ook van middag in de mall in the City Centre. Staat daar een grietje met blote schouders en een dun jasje in haar handen. Zouden deze mensen dan akelig winterhard zijn of gewoon stom en ignorant. Joke wist mij te vertellen dat ze ook al een postbode in een korte broek had gezien, bij -20 Celsius. Er hoeft maar iets te gebeuren en je bent gezien in de Edmonton kou. Wij hebben vanmiddag lekkere warme jassen gekocht.

No comments: