Search This Blog

Friday, January 16, 2009

Vakantiegevoel

Ik moest afgelopen woensdag weer aan het werk. En dat viel niet mee. Ik had ruim 3 dagen vrijgenomen, inclusief weekend waren dat toch 5 dagen. Als je dan zo lekker bezig bent, hondjes halen in Calgary, Joke Edmonton een beetje laten zien, waar ik zoal geweest ben en wat zich waar bevindt dan krijg je een behoorlijk vakantiegevoel en heb je niet zoveel zin om te beginnen. Echter niet werken is geen inkomen hebben, dus je moet wel. Was even lastig de afgelopen dagen. Ik kan wel vrije dagen opnemen, maar ik wil er deze zomer toch wel een aantal overhouden. Zoveel als in NL heb ik er niet, daar staat tegenover dat het werktempo een stuk minder hoog is en dat elk overuur 1.5x uitbetaald wordt. En het principe van niet werken en geen dus geen geld bevalt mij wel. Ik denk dat het een eerlijk systeem is dat je ook scherp houdt en je niet verzandt raakt in een onnoemelijke hoeveelheid vrije dagen die sommigen in NL hebben, en die toch een keer door iemand betaalt moeten worden. Hoe komt het toch dat NL zo duur is? Right.

2 comments:

Anonymous said...

Ach ja Marco, gelukkig hebben de mensen hier dan dagen genoeg om een paar weken naar Canada te komen.
Zo heeft ieder nadeel toch nog zijn voordeel.

Groetjes, Anita

Marco Schriek said...

Anita, de bedden staan, bijna, klaar. Dus laat maar even weten wanneer jullie aankomen.
Marco