Search This Blog

Monday, December 22, 2008

BibberDeBibber....

Kreeg een telefoontje van de baas (Dave Muir), "Give me a minute, without your tracker, please", daar gaan dan we dacht ik. Het is maar een stap of 30 naar zijn kantoor, maar de zenuwen begonnen de overhand te krijgen. Knock, Knock. Ik naar binnen, normaal gesproken blijft de deur open; "You born in a church or something, close the freaking' door, will you and take a seat". Zijn eerste opmerking was dat ik nogal handig was met excel; "I know my way around with it" zei ik. "Good, we want you to organise it a bit more in these slow times". Ik ben inmiddels al een paar weken bezig met een voorstel om meer automatisering aan te brengen, dus dat kon ik nu mooi even kwijt, over een week of 2 ga ik daar een presentatie over geven om te laten beoordelen of ik op de goede weg zit en of zij er dus wat in zien. Dit initiatief konden zij zeer waarderen. Daarna kwam ter sprake hoe het mij hier beviel, wanneer Joke komt (met de nodige kwinkslagen over het lange alleen zijn, vul dus maar in....) en verder nog wat heer weer over mijn start bij M&D. Inmiddels had ik door dat dit mijn 1e functioneringsgesprek was, die had ik pas in januari verwacht. Eind van het liedje is dat ze zeer tevreden zijn, "You're doing a good job".
Ik weer terug naar mijn plek met een glimlach van oor tot oor geloof ik, Peter zat al te lachen en met een vrolijk gezicht vroeg hij "And, still have a job?"; hij wist natuurlijk al lang hoe de vork in de steel zat, hij is tenslotte mijn mentor. Ik weer aan het werk, 2 tellen later belt Dave weer "Did I tell you your raise?" (Raise? dacht ik nog) "No, you didn't", "Well, effective januari 4th 2009 we gonna pay you $38", "Thank you very much, Dave!!". Dat had ik niet verwacht in deze, zelfs voor M&D, moeilijke tijden.
Ik zit, weer, bij een goed bedrijf, dat is nogmaals bevestigd. En ik begin mij er steeds meer thuis te voelen. Zelfs de wat stugge Al Martin, ICT quy, heb ik los gekregen. Gewoon door wat IT kennis rond te strooien, en vooral discussies aangaan, waardoor hij in de gaten kreeg dat wij dezelfde (IT) taal spreken en dat ik wel degelijk wat meer in huis heb en weet waar het over gaat.

1 comment:

Anonymous said...

Haha, goed man ICT dude! ICT-termen...Stond je daar Wim na te doen dan? ;-)

Als je hulp nodig hebt, je zegt het maar. Het ICT taskforce hiero staat altijd klaar.

gr,
Gregor