Search This Blog

Friday, December 19, 2008

Eten koken

Dat ging vandaag niet zo erg goed. Meestal heb ik daar geen problemen mee. Ik dacht "ik ga lekker pannekoeken maken". Dus ik met een pak prefab meel aan de slag, melk erbij (kon nog volgens de verpakking, maar ik ben kritisch met melk, niet te zuipen dat spul sowieso) ei erin, scheut olijfolie en roeren maar. Ik vond het al zo dik dus nog een beetje melk erbij en hopla in de pan. Wat blijkt, het zijn pancakes (logisch ik ben in North America) dus of de schep beslag was te groot of de koekenpan te klein, take your pick. Deze pancakes rijzen dus nogal wat, 2-3 maal zo dik worden ze. Volgende dus maar wat minder, ging goed dacht ik. Tot dat ik ze ging opsmikkelen, blijkt dat ze te kort in de pan hebben gezeten, vuur te hoog denk ik. Want ze waren niet helemaal gaar. Maar wel lekker doordrenkt met maple syrup. Na twee pancakjes, de eerste neem ik morgenochtend opgewarmd in de koekepan, had ik er wel genoeg van. Dan maar een cucumber sandwich dacht ik. Lekker majo, cucumber, peper en zout en weer smikkelen. Je raadt het al; de cucumber is over tijd. Weeig en niet vers. En nu is mijn koffie ook nog te sterk. Het ging dus erg lekker met eten vandaag. Gelukkig heb ik morgen het kerstdiner van M&D; kan ik tenminste een ander de schuld geven als het niet smaakt.

No comments: