Search This Blog

Friday, December 19, 2008

Fahren, Fahren, Fahren auf der Autobahn

Dat is nogal een andere bezigheid hier in Canada. Ik in mijn onschuld nog denken dat ze het hier goed onder controle hebben. En dan bedoel ik het schoonhouden van de wegen. Niets is minder waar. Ze doen er nagenoeg niets aan. Af en toe maar dan ook heel af en toe zie ik een strooiwagen rijden. Voor de rest laten ze het gewoon liggen en rijdt je dus vaak over een soort ijsachtige substantie. Niet erg prettig moet ik zeggen, maar de banden waar mijn Jeepje op staat hebben tractie genoeg, tot nu toe. Snelheden hoger dan 80 km/h worden alleen gereden door mijn favoriete autotype, de pick-up truck (echte bikkels!!). Ik hou het maar bij zo'n km of 70 per uur, dat voelt goed. Je ziet met enige regelmaat dat een auto een schuiver heeft gemaakt; wat ik tot nu toe gezien heb is dat er dan meteen een 2 tal autos stoppen om hulp te bieden, is trouwens verplicht in Alberta (Canada?). Ook rijden er busjes van de Canadese ANWB rond die speciaal voor dat doel zijn aangesteld.
Straks moet ik de hondjes en de kat helemaal in Calgary gaan ophalen, normaal gesproken een ritje van 3 uur, gaat nu wel wat langer duren. En ik moet ook nog terug. Wordt nog wat. Nooit bij stil gestaan dat het dan winter is, zijn wij niet meer gewent. Volgens mij heb ik nog gezegd tijdens het plannen: "Is wel een lekker ritje". :-)

No comments: