Search This Blog

Wednesday, December 10, 2008

Met je achterwerk in de sneeuw

Nog niet zo lang geleden, een paar jaar hooguit of zelfs nog korter, kan ik mij nog deze uitspraak herinneren: "Ik ga toch echt niet willens en wetens met mijn achterwerk in die sneeuw/kou zitten". Als iemand mij weer eens vroeg of ik ook ging skieen in februari of zo. En kijk nou; is die gek verhuist naar een land waar het zo'n 5-6 maanden echt winter is, er nu al een cm of 15 sneeuw is gevallen en waar komend weekeinde de temperatuur daalt tot -31. Het kan gek lopen in het leven als je je situatie aan het veranderen bent. Deze gedachte overviel mij vanochtend toen ik met -15 naar kantoor reed. Er zullen mensen zijn die bij het lezen hiervan hartelijk zullen lachen, zorg ik tenminste ook nog voor wat vermaak. En waarschijnlijk zal ik deze winter voor het eerst in mijn leven de lange latten onder binden. Het voordeel hier is dat je op ca. 15 minuten rijden van een ski-piste bent. Als je echt mooi wilt skieen rijdt je gewoon op een vrijdagavond even, ca 3 uur, naar Banff of Jasper, alwaar ik dan ook weer het voordeel heb van redelijk goedkope company-funded overnachtingen in prachtige motels, zaterdag en zondag skieen en 's avonds weer terug. Dus erg slecht getroffen heb ik het niet. Menig skier/ster zal toch wel iets jaloers zijn, bij het lezen van al dit prachtigs. (En gemotoriseerd is het natuurlijk ook erg gaaf).

No comments: