Search This Blog

Friday, December 5, 2008

Probationtime done.

Vandaag, naar vanmiddag bleek, alweer 3 maanden aan het werk bij M&D. Ik had verwacht dat ik wel even "bij de baas" zou moeten komen. Echter dat was niet zo, en wat dat betreft is er dus niets veranderd. Ik kwam in de gang de secretaresse, Paule, tegen die mij onze Great West Life Employer Funded Medical, Dental, Disability (Long and Shortterm) en Life Insurance cards gaf. (Zo dat is er uit). Hetgeen betekent dat ik nu dus een contract heb voor onbepaalde tijd; een soort pakjesavond dus. Was de laatste 2 weken, door alle ontwikkelingen op de financiele markten, toch wel even spannend voor mij. Zo neem je elke keer weer een stapje, zelf vind ik dit een stap, die je in den vreemde toch weer wat meer zekerheid geeft. Nu nog een leuke salarisverbetering scoren in januari, ondanks alle perikelen bijft de toko goed draaien, en Marco heeft weer de opwaartse salarislijn te pakken. Die was er de laatste jaren niet meer, grotendeels omdat ik niet meer functioneerde zoals de jaren daarvoor en dat straalde ik toch uit en dus gaat je eigen omzet achteruit wat zich dat weer vertaald in een vlakker stijgende salarislijn. Ik heb een idee hoeveel winst er gemaakt wordt, en die is huge zal ik maar zeggen. Ik ben er ook van overtuigd dat over een paar maanden Suncor, Syncrude, Shell en alle andere Tarsand boys er weer volop tegenaan gaan, die olie moet tenslotte naar die Amerikanen en vlak ook de Chinezen niet uit, die lusten ook een slok inmiddels.
Ik kan nu stellen dat mijn Global Transaction voor een groot deel is geslaagd. Nu nog een familie hereniging, een mooi lapje grond met een leuk huis erop; ook daar wordt al aan gewerkt en er is zat te koop. Volgend jaar lente en zomer wordt een aardige tijd om onze slag te slaan, men verwacht hier behoorlijke prijsdalingen.

1 comment:

Joke Oldenburger said...

Niet eens een half jaarscontract zoals hier? Te gek hoor, van harte gefeliciteerd. Nog eventjes....xx