Search This Blog

Sunday, December 7, 2008

Lekker

Voor 2 grote of 4 kleine boterhammen. Bak 4 lange plakken spek/bacon uit, niet te knapperig, en laat ze uitlekken op keukenpapier (Het vet is nu grotendeels weg). Besmeer de boterhammen ruim met olijfolie en bak deze in de, inmiddels schoongemaakte, koekenpan lekker bruin (uiteraard niet te en NIET zwart), leg het/de spek/bacon op de boterhammen. Neem behoorlijk wat verse (baby)spinazie, roerbak deze met knoflook totdat deze lekker slap is, en deponeer op de bacon (mooi uitspreiden). Snij een tomaat in dunne plakjes en bak deze, weer in de olijfolie, kort maar krachtig in een hete pan (Doe een schort voor!). Leg deze gebakken tomaat op de spinazie. Spinazie met tomaat is een heerlijke combinatie. Vanaf dit moment is het al zeer goed te eten. Echter je kan ook 2 dunne omeletjes of 1 dikke maken van of eieren of Break Free Naturegg. Dat zag ik staan en heb het geprobeerd. Het is niet zo lekker als een "echte" omelet maar als je op vet en cholesterol let (en dat doe ik en olijfolie is OK) dan is dit een zeer smakelijk alternatief, er is zelfs een Omega-3 variant. Glaasje rode wijn erbij en je hebt volgens mij een redelijk gezonde maaltijd. Het smaakte mij uitermate goed moet ik zeggen.

No comments: