Search This Blog

Saturday, December 13, 2008

It giet oan!

Vanmiddag toen ik boodschappen ging doen en ik langs een besneeuwd open veld reed, de thermometer in mijn Jeepje de -28 aanraakte, de wind behoorlijk te keer ging, kon ik de gedachte van een jaloerse Henk Kroes niet onderdrukken. Bij dit soort temperaturen hipte hij al de 11 steden van Friesland af om zijn gevleugelde uitspraak (zie boven) te kunnen doen. Ongetwijfeld wordt hij door Unox Evert op de hoogte gehouden van deze kroese temperaturen. Ik heb mij laten vertellen dat Evert, hij woont hier ergens in de buurt, een alternatieve Elfstedentocht organiseert inclusief het bruggetje van Bartlehiem (Powerpoint presentatie waar het bruggetje inderdaad voorbij komt). Of dat zo is ga ik de komende tijd wel eens onderzoeken en zal er hier verslag van doen. Ik kan je vertellen dat deze temperaturen zeer koud zijn; hier heb je inderdaad een winter garderobe nodig. Die kou snijdt overal doorheen. Als je buiten wilt/moet zijn dan moet je je daar ook echt op kleden; voordat je het weet ben je bevroren, met een beetje wind erbij, gaat dat nog sneller. Wat moet ik nu als ik de hondjes hier moet uitlaten? Moet ik van die schoentjes voor ze kopen, want het is echt steen en steenkoud daar buiten. Ze stammen dan wel van de wolven af, maar de pootjes van onze luxe honden zijn daar toch niet aan gewent. Ik zal er eens op gaan letten, want ik zie wel hondepootjes (naar ik aanneem) in de sneeuw.

1 comment:

Anonymous said...

Je weet dat de voetsporen (pootsporen) van een ijsbeer van 70 cm groot overeenkomt met die van een flinke hond? Hoe kouder hoe meer ijsberen je op je pad als afdruk zal gaan zien ... of zie ik nou echt te veel beren op de weg?